Digitale Rundvisninger og Hotelbranchen

En win-win for hotellet, konferencecenteret, gæsten og mødebookeren.

Hav god digital gæsteservice i fokus

Om du planlægger din næste ferie, konference eller hurtige overnatning, er chancerne for at du starter din informationssøgning online ret gode. Når du har fundet et par gode kandidater og lukket fanerne med de ubrugelige ned, begynder udvælgelsesprocessen som ender ud i det bedste valg for netop dit arrangement.

Med 3D billeder- og 3D tegninger differentierer du dit hotel eller konferencecenter fra dine konkurrenter og yder samtidigt god og gennemsigtig digital gæsteservice hvor gæstens egne indtryk er i fokus - og det kan være det der gør forskellen for den kommende gæst.

Læs om hotelbranchen, dets usynlige gæster og 3D som et led i løsningen her

Hvilke problemer løser en virtuel rundvisning for mig?

Virtuel Rundvisning af Matterport

Du holder åbent hus døgnet rundt

Om man har med konferencer, events eller feriesøgninger at gøre, giver det en vis ro at kunne danne sig et komplet overblik over stedets faciliteter online, før man besøger det.

Sidst gavner 3D rundvisninger internationale besøgende utroligt meget, da der oftest her er lidt til ingen dialog før det egentlige besøg.

Virtuel Fremvisning af Matterport

Du yder digital hjælp til selvhjælp

Med en rundvisning på forsiden af din hjemmeside, giver du besøgende mulighed for selv at gå på opdagelse og dermed besvare de spørgsmål de måtte sidde med.

Eksempler: "Hvor store er konferencesalene?", "Hvor ligger A i forhold til B?", "Kan vi være 150 mennesker i morgen-buffeten?"

Digital Fremvisning med Matterport

Gør det nemt for gæsten at danne overblik

I 3D tegningen kan du navngive forskellige rum med deres kvm, navn eller plads. Sådan giver du den digitale gæst et hurtigt overblik og muligheder for at navigere rundt i jeres faciliteter.

Har gæsten overblik over alle faciliteterne på eksempelvis konferencecenteret er de klar over deres muligheder ved netop jer - nemt og hurtigt.

Matterport og Digitale Rundvisninger

Infopunkter - fra jer til gæsten

Infopunkterne består af artikler, videoer, billeder og giver jer muligheden for at vise gæsten alt det fantastiske ved jeres hotel, der ikke er de fysiske rammer.

Indholdet bliver implementeret direkte i 3D rundvisningen, der hvor i gerne vil have det, så det er der, hvor gæsten behøver det.

Virtuel Fremvisning - Case med Horisont Hotel & Konference

"Vi lever af konferencer og vi lever af at tilbyde nogle ydelser og nogle oplevelser for vores gæster." 


- Mikkel Kroustrup - Manager på Horisont Hotel & Konference

Impressions:
Et indtryk bliver registreret når en side, som indeholder 3D billeder bliver loadet succesfuldt. Den registrerer, kort sagt, besøgende på hjemmesiden.

Visits:
Besøgende bliver talt med når 3D billederne er færdig med at blive indlæst og 3D modellen er klar til brug.
Den registrerer, kort sagt, hvor mange besøg 3D rundvisningen har.

Unique Visitors:
Dette tal dækker over det antal forskellige personer der har besøgt 3D billederne. 

Der er himmel og hav til forskel på hvor mange besøgende en 3D model får. Har din hjemmeside i forvejen meget trafik, bør du også kunne forvente meget trafik til 3D modellen. 3D modeller er også et stærkt markedsføringsredskab til at fange og bibeholde opmærksomhed på, på de sociale medier, her kommer besøgstal også i høj grad an på hvor mange følgere man har, om man har sponsoreret det og hvor stor en rækkevidde ens opslag har. 

Konference- og hotelbranchen
I hospitality sektoren er det værd at antage at besøgende på din hjemmeside er ude efter et sted at overnatte eller leje - og at det er derfor de er på din side - her er gennemsigtighed alfa og omega.

Har man som konferencecenter omgivelserne der lægger op til digital forevigelse, har man også et utroligt stærkt værktøj til markedsføring, der duer igen og igen.

Som konferencecenter eller hotel er det ikke ofte at folk besøger de fysiske rammer før hjemmesiden, derfor handler det i høj grad om at bibeholde den besøgenes opmærksomhed og give dem det bedste indblik i dit konferencecenteres rammer som overhovedet muligt - så stiger chancerne for at du bibeholder dine besøgenes opmærksomhed i hvertfald. 

Virtuel Rundtur Statistikker

Hvad kan digitale rundvisninger og konferencer?

At finde det helt rigtige konferencecenter kan være lidt af en jungle med meget snakken frem og tilbage mellem mødebookeren og konferencecenteret. Horisont Hotel & Konference løste tilgængelighedsproblemet ved at implementere 3D tegningen på deres hjemmesides forside og deres sociale medier. 

3D billeder hjælper konferencer

3D billederne giver ikke kun Horisonts digitale gæster et bedre overblik før besøget. De bruger også 3D modellen til at optimere bookingprocessen ved at inkludere størrelser og pladsbegrænsninger på konferencefaciliteterne så mødebookere kan træffe hurtigere og mere informerede beslutninger om deres næste konference/arrangement.

Det har gjort at omkring 59% af de besøgende på hjemmesiden selv har taget en tur i 3D billederne og dannet sine egne indtryk af de fysiske rammer. At hele 57% af besøgene kommer fra unikke besøgende er højt - her kan det være svært at vurdere om det er mødebookere eller overnattende gæster vi har med at gøre, men procenttallet befinder sig stadig i den højere ende.

Læs mere om hotelbranchen og 3D fotografering her

'Impressions' til 'Visits'

%

Andel af besøg der er fra 'Unique Visitors'

%

Brænder du inde med spørgsmål

... eller vil du gerne have et uforpligtende tilbud? 

Så er du meget velkommen til at udfylde formulaen, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Du kan se priser her

8000 Aarhus C, Danmark - Tlf: 60 21 99 50 - Mail: rr@rtrosenberg.dk - CVR: 38871250