Hotelbranchen og deres usynlige gæster 

En gennemgang af 3D rundvisninger, hotelbranchen og de stigende krav til digital synlighed 

Vi lever i en digital verden hvor det er servicebranchen bekendt at den besøgende kommer mindre i kontakt med destinationen før de besøger den. Det sætter nye krav til hotellers online tilstedeværelse og deres evne til at bibeholde de besøgendes opmærksomhed.

Hotelbranchen er i forvejen en benhård branche at være i, antallet af overnatninger på danske hoteller vokser hvert eneste år og man vil gerne sikre sit hotel den største del af turismekagen – det gør man med kun med differentiering, kvalitet og brandgod service - noget man med 3D fotografering kan yde uden at selv aktivt skulle gøre noget.  

Hoteller bør søge mod at gøre noget ekstra ud af deres digitale facade. I den digitale verden vi lever i er det online, at kommende gæster møder hotellet for første gang og er indtrykket ikke tilfredsstillende/inddragende nok, browser gæsten bare videre til det næste hotel i rækken.

”3D Modellen har gjort det nemmere for gæster der skal booke et arrangement på Horisont Hotel & Konference. De kan fra deres kontor, se vores faciliteter og hvilke lokaler der passer til netop deres arrangement.” 

- Mikkel Kroupstrup, Direktør på Horisont Hotel & Konference

Innovativ digital gæsteservice

Med 3D fotografering har hotelejere mulighed for at vise hele deres hotel som en interaktiv rundvisning på deres hjemmeside eller sociale medier. Med rundvisningen får den kommende gæst mulighed for at selv at gå på opdagelse i hotellets værelser, konferencesale eller spaområder før de træder ind ad døren – noget der skaber værdi hos alt fra børnefamilier til erhvervsgæster.     

Det er ikke kun hos hotelejerne, at de interaktive rundvisnigner skaber opmærksomhed hos gæsten. Hos ejedomsgiganten Apartments.com bruger de også 3D fotografering til at fremvise boliger. Siden de begyndte at præsentere boliger på interaktiv vis har de fået knap 5 millioner visninger på deres 3D rundvisninger, men også fundet ud af et vigtigt faktum.

"Besøgende på deres hjemmeside bruger tre til seks gange mere tid på en ejendom, der tilbyder 3D rundvisninger."

- Apartments.com

Et pænt og overskueligt værktøj
De interaktive rundvisnigner holder på publikummet fordi 3D fotografering er et godt værktøj til at danne sig overblik over størrelse, form og rum online.

Hoteller har eksempelvis mulighed for at kunne navngive forskellige lokaler med deres størrelse, pladsbegrænsning I plantegningen. Det er smart for konferencehoteller og mødebookere, da bookerne ikke længere behøves at snakke med hotellet og via telefonen finde det rigtige lokale for deres næste konference/arrangement.

Er man børnefamilie vil en 3D rundtur eller VR rundvisning i legelandet eller svømmepølen kunne være med til at piske stemningen og lysten til ferie lidt ekstra op derhjemme. 

Sidst kan infopunkter med artikler, tekst, video eller billeder kan implementeres direkte af i 3D rundvisnignen af virksomheden, så den besøgende bliver præsenteret for information om hotellet, når de behøver den, der hvor de behøver den.

Vesterbrogade 2, 8000 Aarhus C, Danmark - Tlf: 28 83 85 40 - Mail: kj@rtrosenberg.dk - CVR: 38871250